mandag den 4. juni 2012

Kommune-kludder

I fredags tikkede den første SMS fra min bank ind på min telefon. Min konto var gået i overtræk med 66 kr. Det er ikke noget, som passer mig, og det sker næsten aldrig. Med det samme gik jeg i min netbank og flyttede nogle penge, så hullet blev dækket ind. Ved samme ulejlighed kunne jeg konstaterer at jeg ikke har fået mine penge fra kommunen i denne måned. Her til morgen drog jeg derfor til Borgerservice for at få orden på sagerne. Der havde jeg godt nok forregnet mig, for damen i skranken oplyste mig om at "min" sagsbehandler, som jeg aldrig har truffet eller talt med, ikke var til stedet i dag. Det var derimod en anden medarbejder, som godt kunne se at jeg ikke havde fået mine penge, men ikke kunne gøre noget ved det. Jeg fik den besked at det kunne man tage sig af på onsdag. Da jeg ikke var til sinds at stille mig tilfreds med det svar, blev damen i skranken lidt stram i betrækket, og oplyste mig venligt med bestemt om at jeg da kunne ringe til føromtalte medarbejder selv, skulle jeg så det lyste. Jeg fatter det ikke; hvorfor skal man gå uden for bygningen for at ringe op til en medarbejder, som sidder inde i huset? Han svarede til alt held sin telefon, et service, som ikke er givet, og oplyste mig om at han ikke kunne foranstalte en udbetaling, for han kendte ikke til min sag. Det gør den anden dame da heller ikke. De læser alle sammen op fra de samme dokumenter på deres skærme, og har fuldstændig lige adgang til alle mine oplysninger. Alligevel blev han lidt sur da jeg fastholdt at jeg ønskede at få min penge med det samme. Han endte med at lægge en besked til "min" sagsbehandler, som pludselig ikke havde fri, men derimod arbejdede hjemme i dag. Nu kan jeg så håbe på at hun ringer tilbage, så der kan komme orden på det hele igen. På vej tilbage til mit beskæftigelsestilbud, som tager det meste af min dag for tiden, slog jeg et smut omkring banken og flyttede rundt på mine midler, så alle konti igen er i plus. Tænk at det skal være så besværligt!

Hvis kommunen med nogen ret skal blive ved med at kalde det BorgerSERVICE bør de nok begynde at yde service. Ellers kunne de jo overveje en navneforandring til BorgerSKRANKEN, så har man da ikke lover mere end man vil holde.

1 kommentar:

  1. Man svarer ikke på min henvendelse, ringer ikke tilbage og svarer ikke på email, men i dag fik jeg en meddelelse i min e-boks om at der er overført penge for hele 2 måneder til min konto. Intet under at min bank var ved at opgive mig helt. Nu håber jeg bare at jeg kan genvinde en smule tillid ved at administrere mine midler forsvarligt.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...